دیدبان

اطلاعات جدید درباره سرکرده "النصره"

اطلاعات جدید درباره سرکرده "النصره"

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، به گفته برخی سایتهای سوری نام واقعی "جولانی"، "اسامه الحداوی" است. این منابع تأکید کرده اند که وی از اهالی منطقه "الشحیل" در حومه "دیرالزور" (شرق سوریه) است.
بر اساس این گزارش، جولانی پیش از رفتن به عراق و عضویت در گروه های مسلح، دانشجوی پزشکی دانشگاه دمشق بود. وی در سال 2003 به همراه برادرش "یحیی" به عراق رفت.جولانی در سال 2010 در عراق به اتهام عضویت در القاعده دستگیر شد ولی در سال 2011 به همراه شماری دیگری از زندانیان القاعده آزاد شد.
پس از آغاز جنگ و بحران در سوریه در سال 2011، "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروه تروریستی "داعش" جولانی را مأمور فرماندهی عملیات داخل سوریه کرد. جولانی پس از ورود به سوریه، عملیات تروریستی در مناطق مختلف را آغاز کرد.
ولی پس از اعلام تشکیل گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" و ادغام جبهه النصره در آن، اختلافات بین جولانی و بغدادی آغاز شد.سایت موسوم به "تحریر سوری" وابسته به مخالفان با انتشار این اطلاعات جدید از ابومحمد جولانی، از اشاره به نام منابعش خودداری کرد.
این اطلاعات درحالی منتشر می شود که تا این لحظه هنوز تصویر و یا فیلی از ابومحمد جولانی منتشر نشده است؛ و فقط یک بار در جریان تنها مصاحبه تلویزیونی او که از شبکه "الجزیره" قطر پخش شد، دست جولانی به نمایش در آمد.
در مقابل "عمر ابولیلی" سخنگوی ستاد گروه موسوم به "ارتش آزاد" تأکید کرد که برخی مطالب منتشر شده درباره ابومحمد جولانی صحیح و برخی نیز اشتباه است.
ابولیلی اظهار داشت که "اسامه الحداوی" قبل از رفتن به عراق در سال 2003، در دانشگاه دمشق پزشکی می خواند. ولی در آن سال به همراه برادرش "ثامر" که دکترای اقتصاد داشت به عراق رفت و نه "یحیی"؛ و ثامر هم در جریان درگیری با نیروهای آمریکایی در عراق از پای در آمد.
ابولیلی که از همشهریهای الحداوی است، خاطرنشان کرد: ساکنان شهر الحیل طی چندین سال از الحداوی اطلاعی نداشتند، و نمی‌توان به صورت قطعی گفت که الحداوی همان جولانی است، زیرا عناصر و سران این گروه کاملا محرمانه فعالیت می‌کنند و همیشه صورت خودشان را می‌پوشانند.
وی اظهار داشت که شهر الشحیل پایگاه اصلی "جبهه النصره" در سوریه است، ولی هنوز نمی داند که آیا اسامه الحداوی همان جولانی است یا خیر.
ابوبکر بغدادی که گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی درعراق" را تشکیل داده بود، در سال 2013 اعلام کرد که جبهه النصره بخشی از تشکیلات فعال در عراق و شام است. بغدادی پس از آن تشکیل گروه تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام" را اعلام کرد که اکنون با عنوان "داعش" شناخته می شود.
این مسأله باعث اختلاف این دو گروه تروریستی شد، به صورتیکه جولانی با اعلام بیعت با "ایمن ظواهری" سرکرده تشکیلات القاعده، تصمیم بغدادی برای ادغام این دو گروه را نپذیرفت. این اختلافات به درگیریهای خونباری بین این دو گروه تروریستی در سوریه انجامید، و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران